Ett kattliv

Jag å kissemojsen ligger i vardagsrummet och myser. Elias sover och Jonas är iväg och hjälper bror min med hans dator. Så det är alldeles lugnt och tyst är hemma. Rätt skönt och lite trist är det. Är väldigt trött iof. Men det tror jag mycket beror på min tankeverksamhet. Har svårt att koppla av och koppla bort helt och hållet. Jag vet vad jag vill just nu och framåt. Men vad man vill och hur det blir är inte helt lätt. Bara för att man vill en sak händer det inte automatiskt för det. Men jag har hoppet och jag har viljan så nånting gott ska det nog bli av det hela.

Och min fina unge är bara underbar. Ja visst han har vilja och han kan skrika och gråta och gnälla som alla andra, men det är inte mycket och det är inte ofta. Det han gör mest just nu är pussas och kramas. Det är så underbart att faktiskt ha möjlihget att några gånger om dagen kunna krypa upp i soffan med en kram och en puss och hans värmande lilla kropp tätt intill sig.

(Tänkte lägga upp en bild på mina myskissar nu, men jag har ju köpt en ny extern hårddisk där korten hamnat eftersom jag fått nytt operativsystem. Så det gick ju sådär bra.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0