Handikappad

Idag efter jobbet så hämta jag lill-plutten. Vi tog tunnelbanan till Hässelby. Vi skulle hem till Jessica. Hon har äntligen hittat en lägenhet hon vill ha, och idag gick flyttlasset. Nu harhon sitt eget place. Så vi åker dit och hjälper henne få lite ordning. Jonas kommer också. (Vi va en 8-10 st där). Klockan går och det ska bjudas på middag. Jessica bjuder, jag och Annika lagar. Jag hinner inte mer än att ta fram lök, skärbräda och en ny kniv så sätter jag denne knivjävel rätt i fingret. En av dom värsta sakerna jag vet är skärsår. Så det blir till och skölja och plåstra finger, men blodet vill inte sluta rinna så jag skvätter blod i hela köket mitt i matlagningen. Jaja, Jonas går till bilen och hämtar akutväskan så nu e jag duktigt plåstrad och känner mig väldigt handikappad eftersom det är mitt skrivfinger som e skadat. Maten blev iaf klar tillslut, och den var god.

Och Elias skötte sig jättebra hela kvällen. Vi va inte hemma förräns kl 9 å då somna han fort, i mammas famn i soffan.

På söndag ska jag Jonas och Annika tillbaka till lägenheten och måla lite och fixa. Då får Elias vara hos mormor sin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0