Drottningholm

Elias vakna idag son igår, likt en inställd klocka. 6.20 står han brevid mig. Jag får han att ligga och rulla i sängen till sju sen går han upp och sätter på tvn och rycker av mig täcket. Jag tar med mig täcket och lägger mig i soffan. Jag var trött idag efter gårdagens festligheter. Jag ligger och drar mig medans Elias härjar mellan tvn soffan och sina leksaker. Vid halv tio går Jonas och gör en riktig mysfrukost. Vi äter i godan ro och flyttar oss sen till vardagsrummet. Jag lägger mig i soffan och Elias kommer och sätter sig i mitt knä. Helt plötsligt sover han. Det blev en tidig eftermiddagsvila idag så han sover mellan 11-1 sen bestämmer vi oss för att packa ihop oss och en matsäck med kaffe, bulle, saft och frukt och så åker vi till Drottningholm och åker pulka och fikar i backen. Elias hade jättekul och det var hellyckat. Efter det åkte vi till mamma som bjöd på middag. En perfekt söndag och ett perfekt avslut på helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0