Enkel lösning

Närvi kom hem idag fanns det mest bara falukorv i kylen och jag kände ingen lust alls att laga nån mat idag. Så faktiskt så åkte vi till Ikea och åt middag. Elias tog pasta, Jonas en ceasarsallad och jag slog på stort och tog kycklingfile med pommes och beasås. Oh det var gott, men det satt en liten pojk brevid mig och sa Mamma, bujjer? Vill du smaka mammas pomme frites? Nää mamma bujjer. Så pommes frites för Elias är tydligen en burger. Han fick smaka. Och så fick hen en glass efter maten. Vi handlade, en tratt (äntligen) en ny kaffemugg (en gick sönder senast vi hade kaffegäster, och två nya kuddfodral till soffan. Så nu har jag mina röda kuddfodral till min röda matta. Och det är fint vill jag säga. Sen var det hem och Lets dance för hela slanten. Till nu, nu ska jag läsa min bok och sen sova, känner mig inte helt kry än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0