Helg

Fredagen var en slappisdag. Jonas lagade god plankstek till middag och jag fixade lite smågodis och grönsakstavar med dipp till kvällens Lets dance. Elias somna fint i sin säng och vi hade det lugnt och skönt i soffan.

Lördagen begav jag och Elias oss ut i solen. Han sov i vagnen och jag strosa lite. När han vakna mötte vi upp Timmy och Budden och gick på en promenad. Meningen var att vi skulle gå med brorsan tillbaka hem på en fika men min fina pojke hade andra planer. Han hittade en jättepöl när vi va ute och han börjar springa fram och tillbaka i den. Jag ropar på han att komma, men han var så upptagen att springa där. Eftersom det var så mycket vatten kunde jag inte få tag på han. Inte ens Budden ville gå ut i vattnet. Och självklart så faller han raklång rätt ner i pölen och bara ligger där och börjar skrika. Gör ingen ansats att resa på sig så Timmy får agera och kliva ut i vattnet och dra upp han. Timmy blev sjöblöt om fötterna och dagens hjälte. Elias blev blöt in på blöjan, så det där att följa med och fika blev inte riktigt av. Vi fick gå raka vägen hem och värma oss, vilket Timmy också ville göra då han hade en bit att gå med sina blöta skor. Jäkla UNGE! Senare till kvällen så skjutsa Jonas över mig och Elias till Jessica. Där var det tjejsamling och mellokväll. Kolla finalen, umgicks och blev efter den hämtad hem igen. Elias han stupa i soffan innan finalen var slut.

Söndagen gick ELias på sin lekgympa. Han inte ens komma hem innan han somna i vagnen. Så han somna tidigt och sov två timmar. Då väckte jag honom. Vi åkte till pappa och stanna där på middag. Frisera Zorro lite granna. Han ser lite "konstig" ut nu, men jag tror iaf att han slipper tovor. Så mycket päls så man kan ju tro att han är en korsning av katt och kanske lejon eller nåt sånt. Väl hemma så vägra ungen somna. För 20 min sen äntligen gav han upp. Och det ska jag me göra.



Min kärlek (Elias hälsar att man kan aldrig vara tillräkligt utrustad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0