Landetlängtan

Inte bara jag som längtar till landet. Idag när jag hämta Elias på dagis sa han till mig-Mamma båt. -Vill du åka båt? -Mmm åka båt mojmoj. -Jasså? -Åka båt landet. Lilla kloka killen va förvånad jag blev. Eller som igår kväll går han och sätter på sig skor och jacka. Vart ska du frågar jag? Handla! Jaha, vad ska du handla så här sent? Afären, godis. Han vet vad han vill mitt hjärta.

Idag bokade jag Kolmårdenhelg. 5-6 juni åker jag, Jonas, Elias, pappa och Jocke till Kolmården. Vi bor kvar en natt på Vildmarkshotellet också. Först tänkte jag att vi skulle göra nåt annat eftersom vi vart där ett par gånger, kanske Vimmerby eller nåt, men jag tror att Kolmården är precis lagom för Elias ålder. Dom har ju Bamsevärld där också. Bamse gillar han ju skarpt. Så jag tror vi kommer få det bra där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0