1 vecka redan

Nu har vi bott i lägenheten i en vecka. Eftersom vi ska få renoverat överallt har vi inte riktigt fått nån ordning. Bara plockat upp det nödvändiga. Det är kalt med tomma väggar, men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge har jag hört. Annars är det mycket nytt, nytt boende och jag trivs som bara den men det är ju fortfarande allt nytt. Och sen rollen som tvåbarnsmamma är ju färsk. Emil är väldigt snäll och gör inte mycket väsen av sig men det är ju en omställning. Jonas började jobba i fredags efter att ha varit hemma sina pappadagar. Så nu kan man väl säga imorgon måndag börjar vårt nya liv. Det är jag och Emil på dagarna.

Elias är jätteduktig med allt. Han har accepterat att han har nytt boende. Dag ett sa han att han ville gå hem (till lägenheten vi flytta ifrån) men efter det så har han aldrig nämnt det. Och med Emil är han också jättefin. Han klappar på han och ger han nappen när han skriker. Trodde det skulle bli problem när Emil fick napp men inte Elias, men inte alls. Han har inte nämnt den. Så stolt över min pojk. Det enda han har lite jobbigt med det är att bli lämnad på dagis. Men jag hoppas vi får in den rutinen snart med.

Kort blir det inte så mycket nu heller eftersom kablar är nerpackade och jag använder Jonas dator och hans dator har inga kort.

Annars så var det en lugn helg. Hade Annika och Josef på middag igår. En tack-för-hjälpen-med-flytten-middag. Och idag så var vi förbi hos Jocke. Pappa var där och vi fikade och hjälpe Jocke med att koppla in diskmaskinen och om-möblering av vardagsrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0