Allt nytt

Sitter i min nya stora lägenhet. Allting har gått över förväntan bra. Flyttdagen flöt på smärtfritt. Många bra hjälpredor hade vi. Själv kändes det mest som jag irra runt och inte gjorde mycket nytta. Men det kanske jag gjorde, jag vet inte?!? Vi käkade pizza i nya lyan på löragkvällen och vi fick massa bra hjälp med upplock, främst i köket. I måndags kom bovärden förbi och det beslutades att vi ska få nya tapeter i alla rum och målat där det behövs. Så vi kommer fortsätta bo i kartonger ett tag framöver. Hoppas hon lyckas skynda på arbetet lite så man kan få börja komma iordning lite. Vi hade inte ens problem att välja tapeter. Trodde vi skulle sitta lääänge och muttra åt varandras val och behöva gå tillbaka för vi inte kunde enas, men det var helt fel. 20 min var vi där och då var det ändå 5 tapeter och färg till öket som skulle väljas. Bra där alltså.

Elias verkar trivas bra här. Han gnäller inte eller frågar om gamla lägenheten utan verkar acceptera läget. Och Emil han bara hänger med. Sover, äter, och skiter som man säger om små. Han är ett praktexempel på det. =)

Snart kommer mitt lilla monster hem från dagis och vi ska umgås innan middagen ska lagas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0