Jag ser inte Peter

Målaren håller på för fullt här hemma. En trevlig ung kille som jobbar på i farlig fart. Två rum är klara. Imorgon ger han sig på hall och kök. Nästa vecka vardagsrum och sovrum. Och det var det jobbigaste jobbet. Struktur och vinyltapet som han måste riva ner innan han kan stoppa upp nytt. Och iom det så måste han använda ohälsosamt medel på väggarna så en natt nästa vecka sover vi hos mamma. Men det är det värt, det blir så fint här. Elias tycker det är häftigt med målaren här och hänger efter honom på morgonen. Frågar, berättar och pratar, pratar, pratar. När han tapeserat klart hans rum idag satt vi vid matbordet och prata om det. Jag fråga han om han gilla sina nya tapeter? Nej mamma jag ser inte Peter säger han. Nej Elias, TAPETER, färgen på väggen är den fin? NEJ mamma jag ser inte Peter. Jag skratta och la ner det projektet. Han är säker på att målaren heter Peter, punkt.

Kommentarer
Postat av: camilla

Hej tina jag till komma och se hur ni bor. Kram camilla och adrian :-)

2010-11-18 @ 08:39:21
Postat av: Sofia

Haha, så sött =)

2010-11-22 @ 11:46:48
URL: http://kingstonochnoelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0