Lördag

Det är lördagkväll. Jag sitter och myser med Emil i soffan. Renoveringen hemma rullar på. Två sovrum, hall och kök är klara. Vardagsrum och vårat sovrum kvar. Största projekten så vi får se när det blir klart. Onsdag tror jag.

Imorse började jag skruva på Elias säng han ska ha i sitt rum. Börjar skruva och inser att det saknas massa skruv, och massa småfel. Blir less och ringer till Ikea. Dom säger att vi kan åka dit och kompletera med et som är fel och även byta plankan det var fel antal borrhål på. Jonas åker dit och det visar sig att vi fått fel beskrivning bara. Åhh va less man blir.

Innan Jonas kommer tillbaka så hittar Elias lite pengar. Han frågar mig om han får köpa en glass för dom och det går bra säger jag. Han kan lägga dom i sin ficka. Sen när jag står i badrumet kommer han til mig ledsen och jag ser att han har nåt i munnen och jag hinner knappt reagera innan jag ser at hanhar nåt i munnen som nästan fastnar men som han sväljer. Jag i panik tror ju direkt att det är fem-kronan han hade som han svalt. Frågar om det var en peng och han säger ja. Ringer vårdguiden och dom säger att är det den storleken på föremål får vi åka till akuten och kolla. Så Jonas och Elias åker till akuten så fort han kommer tillbaka från Ikea. Dom hittar ingenting i varken mage eller hals så som tur i oturen var det nåt ofarligt han svalde. Undrar bara vad det var? Så Jonas fick åka på en massa uppdrag idag han.

Nästa vecka blir det Solna centrum och Barkarby för lite inredningsshopping. Nu vill jag få fint hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0