Ont i mammahjärtat

Idag ringde dagis vid 14.30 och berättade att Elias varit ledsen under dagen och inte riktigt sig själv. Jag kom och hämta honom och frågade om han verka sjuk eller bara ledsen och det var bara ledset. Har tänkt på det ikväll och javisst jag är extra känslig just nu, det är ju fortfarande mycket hormoner i omlopp. Men vad ont det gör i mammahjärtat att få höra att ens barn har varit ledset. Han har ju alltid haft så kul på dagis och aldrig har det tidigare varit problem. Han kan ha varit lite ledsen vid lämning nån gång ibland men det har dom berättat att det gått över snabbare än jag hunnit gå ut från gården. Men igår när jag lämna blev han alldles förtvivlad och samma idag när pappa lämna. Igår gick det över men inte idag. Jag vet ju att det är en stor förändring för Elias och hemma går det över lag bra. Han är snäll mot brorsan och behöver mycket kärlek av mig och Jonas. Och det får han, mycket. Men vetskapen om att saknar oss om dagarna det gör lite ont i mammahjärtat. Jag vet att han trivs på dagis och bli väl omhändertagen där och det känns tryggt. Och jag har fått beröm för att jag lämnar honom "på ett bra sätt". Att jag inte drar ut på det utan förklarar för han vad som gäller, samtidigt som jag pussar och kraar han innan jag går. Och det känns ju bra att höra. Så vi håller tummarna och hoppas att det ska gå över snart. Min stora lilla älskade Elias.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0