Lördag

Imorse när vi äter frukost springer Elias iväg. Jag kommer snart säger han. Han kommer strax tillbaka med sina badbyxor i handen. Vi måste åka bil och bada säger han. Jasså? Ja, jag måste bada med mina badbyxor. Ja så då bestämde han dagens aktivitet. Vi packa ryggsäcken och gick. Dock tog vi simhallen här hemma så det blev inget bilåkande. Jonas och Elias badade och jag var åskådare. Lite surt att även jag som bara satt på en stol hela tiden var tvungen att betala inträde. Men men, jag hade ingen lust att gå hem och uggla som jag gör resten av veckan så jag betala och gick in jag med.

Efter badet så gick vi hem och vila lite. Kände att vi inte hade lust att ställa oss vi spisen, så vi våldgästa min pappa. Och han var nog bara glad att få lite sällskap då han är inne i sin tok-jobba-period nu. Och så fick han ju vara med sin favorit Elias också. Han lämnar inte morfar ensam en sekund när vi är där. Idag skulle han tex hjälpa morfar att tvätta. Han hade lastat maskinen med en halvliter tvättmedel och tryck på en knapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0