Trots

Sen ett par dagar tillbaka har Elias börjat med nån form av trots, 3 års-trotset. För det mesta och över lag går allting bra men när det gäller då gäller det. Det kan vara att vi inte har nån majs som han vill ha till middag, eller att jag sa till han när han gick åt fel håll ute på promenaden eller det värsta, att han ska lägga sig ner och sova. Han har börjat med gnäll. Det börjar med att han gnäller. Det övergår till gråt, tårar och skrik. Det värsta är att man kan lixom inte prata med han utan han bara triggar sig själv mer och mer och mer. Värst är läggningarna. Det är inte varje kväll men det kvällar som är är SÅ jobbiga. Så det är bara att lära sig att hantera skrik, gnäll och tårar nu.

Men imorgon har vi alla nåt att se fram emot. Elias ska få sova hos sin mormor. Det ve jag att han ser fram emot. Och jag och Jonas ska ut på restaurang. Vi fick en smart box av Jocke i julklapp och den ska vi nyttja nu. Sen att få komma hem och bara vara lite Jonas och Tina gör oss gott. Hemmaplan för oss själva. Sen på söndagen ska jag på UnderBaraBarn mässan med Nina och ev Mia. Ses också fram emot. Vann biljett så inträde blir gratis.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Humm.. Tycker jag känner igen det där 3-års trotset... Å då säger de att det bara är början =P Pust...

2010-10-11 @ 11:43:09
URL: http://kingstonochnoelle.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja herregud, det här med små barn små problem, större barn större problem känns som det stämmer in ganska bra på nåt sätt. =)

2010-10-11 @ 16:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0