Väckarklocka

Idag fick jag mig en liten tankeställare, en klocka som ringde och väckte mig. Har under dagen idag haft mer känningar än vanligt (som är kopplade till bebis och barnafödande) och blev nästan panikslagen, vettskrämd. Verkligheten öste över mig. Jag har ju varit mer eller mindre cool lugn. Det har varit en problemfri graviditet och inte haft mycket till känningar mer än lite sammandragningar/förvärkar om kvällarna. Idag slog det mig att detta kan ju hända när som helst, idag, imorgon. Och det var så mycket tankar som sköljde över en, Elias vart ska han, blir det att Jocke kommer hit? Ska han till mamma? Är han på dagis, vem hämtar han, får han med sig det han behöver? Och så jag, vad har jag gett mig in på, är jag redo? Jag har ju gått igenom en förlossning innan, då visste jag inte vad jag hade att vänta men det vet jag nu, kommer jag klara det som förra gången? Ja troligtvis men idag han verkligheten ikapp mig och jag var inte riktigt beredd på det. Jag är så glad att jag har Jonas iaf. Berättae för han hur jag känner nu och hans svar var att om du tar hand om dig så sköter jag resten.

Kommentarer
Postat av: Jackie

Grattis till det nya lilla livet! Och lycka till!

2010-10-21 @ 22:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0