17.45

Vid middagsbordet idag så ser jag hur Elias börjar nicka till lite med huvudet. Tittar påhan och frågar hur det är? Mamma jag har lite ont i magen säger han och han ser ut som han ska somna mitt i maten. Jag frågar om han är hungrig eller om han behöver gå på toa eller om det bara gör ont. Det gör ont bara, jag måste sitta i ditt knä. Så han kommer över till mitt knä, burrar in sig och somnar ovaggad. Då var kl 17.45 nu är klockan 23 och han sover gott än. Har aldrig hänt förut så jag undrar vad det var. Bara att han var väldigt trött eller om det är nån sjuka på gång? Passar inte med sjuka just nu. Han och hans kompisar/fröknar på dagis ska spela in en skiva, en riktigt musik cd-skiva. Vill jag inte att han missar ju. 

Och när Elias för en gång skull somnar tidigt tror ni Emil gör det, nää han var vaken extra länge ikväll. Till 23. Tur han e så snäll och glad när han e vaken. 

Förresten. Elias har en nalle. Eller det är en nalle som jag har fått av Jonas egentligen. Men han vill ha den och det får han. Nallen heter morfar, och den får göra precis vad den vill. Även om det är bus eller inte. Igår sa han att han ville ha den när han skulle sova och det är första gången han vill ha nalle när han sover. Gulligt! Nallen kom också med imorse med snutten och kudden så det är fulla famnen han kommer med på morgonkvisten.

Nu ska jag ta mig 15 min för mig själv innan det är dags för sängen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0