Lämnas vid dörren

Igår var jag hemma hos Annett och skulle hämta post och göra nåt jag inte gjort sen olyckan. Börja rota bland hennes saker. Hon har flyttat till ett korttidsboende och behövde personliga saker såsom kläder och hygienartiklar. Så det var bara att börja rota i lådor och skåp och se vad som kunde finnas. Känslan man har när man gör detta är rätt konstig. När jag är hemma och vardagen rullar på mår jag bra och mår inte så dåligt längre över allt detta som hänt. Men när jag ska hem till henne och rota i hennes liv så får jag en olustighetskänsla i kroppen. Som att jag inkräktar. Jag var tvungen att lämna mina känslor ute i porten och gå in och göra vad som skulle göras. Jag kände mig nästan övervakad och vänta på att nån skulle knacka mig på axeln och fråga vad jag sysslade med. Känslan är svår att beskriva. Och när jag går därifrån känns det som nån står och väntar på mig vid dörren. Ett "spöke" typ. Hade en klump i bröstet när jag gick därifrån. Jag hoppas det går bättre nästa gång bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0