Påskafton

Igår gick jag och barnen hem till mamma. Elias och Emil fick varsin fin påskpresent av mamma. Jag fick en underbar Jansons freestelser till middag. Lämnar kvar Lilleman. Han skulle glad som han var få stanna kvar och sova hos mormor.

Så idag har det varit en coollugn morgon med frukost i soffan och massa vila. Passa på att vila en timme i soffan när Emil gick och vila förmiddag. Sen påklädning, hämta mamma och Elias och så åkte vi till morbror Lasse och Tanja på påskmiddag. Massa godheter och fika. Efter det gick vi ut på fotbollsplanen dom har utanför sig och sparka lite boll.

Hemma fick Elias sirr påskägg. Lite chokladgodis som han tröck i sig fort och så Pettson och Findus sago-cd som han lyssna på innan han somna.

Nu sitter jag vaken själv i soffan och njuter av lite egen tid. Men måste dock hoppa ner i sängen snart. Emil vaknar nu för tiden vid sju snåret och han vill inte somna om då utan vill upp och leka. Tur att vi kan gå in på Elias rum och kolla lire film och lekas med bilar och så kan jag lägga mig på hans säng sålänge.











Så GLAD PÅSK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0