Robust rackare

Elias är verkligen en kille med skinn på näsan. Idag på väg hem från dagis cyklar han före. När han ska bromsa stoppar han ner fötterna i marken. På nåt sätt hamnar ena benet fel och han skrapar upp baksidan på benet och blöder. Jag hör att han gråter och går fram för och fråga vad som hänt. Han berättar gråtandes att han gjorde illa benet på cykeln och att det kommer massa blod.(För en treåring var det massa blod, men det var inte så mycket som det låter) Lilla vän hur gick det säger jag och tittar? Mamma det är ingen fara det gick bra. Det är bara lite blod säger han till mig. Torkar bort tårarna med händerna och hoppar upp på cykeln igen. Vill du ha en puss frågar jag. Ja mamma det vill jag. Han får en puss och så cyklar han iväg med ett blodigt sår på benet som inte alls behöver plåster. Det är min kille det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0