Vår sommar

Sommaren börjades med en vecka i Rosvik. En vecka med blandade händelser och känslor. Rosvik var trevligt, fint umgänge och bra ställe för barnen. Vi åkte upp ett par gånger till Boden och hälsade på Jonas mormor och morfar. Det funkar, men det är inte ultimat. Jonas pappa, barnens farfar har vi inte ens träffat. Helt galet, men men...

Sen hem och vara hemma ett par dagar.  Det blev bla kryssning för mig och Elias, bad i Maltan och i plaskis i Ådalen. Efter denna veck var det dags för Jonas att jobba en vecka. Då åker jag och barnen till pappa. En bra trevlig vecka. Vi åkte till Sigtuna, gick på Åbergs Museum och tittade till Glasbruket i Bro. Pappa påpeka ungefär en två tre gånger om dan att han glömt hur intensivt det är med två små barn. Han är för härlig min pappa.

Dom två sista veckorna vi har är vi på landet. Och mest bara latar oss faktiskt. Badar, åker båt, dricker kaffe, grillar och metar aborre. Vad fem veckor kan gå fort. Stundtal har jag känt att jag säljer barnen och åker bort ett tag, men när jag ändå tittar tillbaka så är jag glad att jag har fått denna sommar med mina barn. För den här tiden den är här och nu. Och den ska tas vara på. Vi kommer gärna i lite "orutin" på sommaren och det gillar jag verkligen. Äta när du är hungrig, sova när du är trött. Glass varje dag!

Men nu är det slut med det och vardagen har tagit språng...

 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0