Begravning

Idag var det dags för farfars begravning. Kl 11.15 var det dags i Råcksta Kapell. En liten familjär fin begravning. Och en bra präst. Det var jag, mamma, pappa, mina bröder och pappas farbror med fru. Vi som hade kontakt med han hans sista år i livet. Och det var inte så tungt som begravningar kan vara. Några tårar kom vid det sista avskedet, men jag har ju haft mitt riktiga avsked av farfar, två gånger redan faktiskt. Det var sista besöket när han var i livet och sen det när han var död. Och det betydde mycket för mig. Besöket hos farfar med pappa dan efter han dog var mitt mest känloladdade besök. Det var egentligen mitt viktigaste avsked. Ett avsked jag fick ta tillsammans med pappa. Men det var väldigt fint att få säga hej då idag med hela familjen samlad. Så nu får jag gå till minneslunden i Hässelby strands kyrka när jag vill "prata" med farfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0