Kärlek och hat

Med risk för att detta blir en osammanhängande rörig text, men so be. Nu skriver jag vad jag tänker och känner.

Var och hälsade på svärmor idag. Första gången som jag känt en stark känsla av hat och kärlek på samma gång. Hat mot den människa som gjort detta mot henne, som placerat henne där hon är nu. Sa häromdagen att hat och hämnd aldrig är rätt lösning på problemen, men det var innan jag såg henne. Nu försår jag denna känsla av hat.

Och kärlek, vilken enorm kärlek jag kände idag. Fan vad jag älskar min svärmor. Att komma in på intensiven och se henne med alla slangar, monitorer uppkopplade till henne, håret helt borta rakad på huvudet. Slangar inopererade i skallen. Jag fick panik. Jag bara stod och vaggade, hulkade och knöt mina händer. Jonas säger att det är ok att röra, klappa, prata. Men jag är inte förmögen att göra nånting. Men med hans stöd och tid så sätter jag mig tillslut och pratar med henne, klappar henne, håller henne i handen och berättar för henne att jag är inte redo att förlora henne min fina svärmor, Elias är inte redo att förlora sin farmor och inte Jonas sin mamma. Att det nu är dags att vakna. Jag hoppas hon hör mig och denna gång gör som jag säger.

Ingen, absolut ingen ska egentligen behöva uppleva det här. MEN nu gör vi det och vi får ta det härifrån.

Kommentarer
Postat av: Anna Zentine

Usch vad hemskt. Hoppas allt löser sig :(

Tänker på dig och Jonas ska du veta!

2011-02-08 @ 09:57:18
URL: http://www.zentine.com
Postat av: Nicole

Tänker på er min fina vän <3

Puss puss

2011-02-09 @ 09:38:13
Postat av: Jessie

usch kan inte ens tänka mig hur jobbigt detta är för er, men vill i alla fall säga att jag tänker på er..



Kramar

2011-02-09 @ 19:29:44
URL: http://jessiebettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0