Kärleksmums

Elias har skaffat sig ett nytt intresse, ett ganska bra intresse skulle jag vilja säga. Han vill vara med och hjälpa till i köket så fort det lagas nåt. Kul med en hjälpreda. Lite läskigt när det är vid spisen bara. Fördelen är att han äter mer mat nu när han hjälper till och provsmakar allt, nackdelen är att maten tar ju slut. Men det är kul.

Idag gav vi oss på projektet att baka, det gäller att inte vara alldeles för kräsen när lilleman hjälper till, det slinker gärna ner både ett och två fingrar i smeten när han är med. Men han var jätteduktig, hade ett fint förkläde och slutresultatet blev en väldigt god kärleksmumskaka. Jonas favoritkaka.

Jonas fick ett ryck igår och började röja i "mittenrummet" och sortera, kasta lite mer och organisera. Det går åt rätt håll nu. Lite småsaker vi är oense om bara. Jag vill ha upp vitrinskåpen i vardagsrummet tex, det vet inte han om han vill. Han satte in vår gamla tv och dvd'n i Elias rum, och det är inte jag så värst förtjust i. Jag har tyckt att det ska vara tv-fritt i barnrummet han tycker det är bra att han kan kolla i sitt rum. Jaja vi får utvärdera det nu och se hur det blir. Och sen vill jag få upp hyllor och tavlor, det ekar i lägenhten och känns tomt och kalt. men jag är ju raka motsatsen till tomt och kalt. Men det är ju betongväggar i hela huset så jag klarar ju inte att borra och fixa själv.

Nu ska jag ta vara på lite tid med mig själv, Emil är så duktig och sover själv i sin säng. Det har han gjort sen han blev 3 mån. Och jag känner mig så bortskämd och nöjd. (Jag hade aldrig det med Elias eftersom han ville vara i famnen hela tiden på kvällarna) Så nu blir det läsk, soffa, lugn och ro!!

Kommentarer
Postat av: Nicole

Vad mysigt vännen, hoppas du fick en skön kväll!

2011-02-12 @ 10:31:48
Postat av: lina

Ska bo i lägenhet och spara ihop pengar till en sommar stuga! Kan bli kul att kunna åka bort när emma blir större.

2011-02-12 @ 11:13:10
URL: http://linamarchall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0