Sjukt

Nu har Emil åkt på sin första feber. I går eftermiddag märkte jag att han var hängig och lite gnälligare än vanligt. Och med det sagt var det febern som kommit på besök. Men det har gått rätt bra ändå, han sov hela natten brevid mig utan gnäll och har skött sig bra idag. Lite gnälligare än vanligt, men annars tycker jag det går bra. Och skönt är väl det eftersom jag inte känner mig själv helt kry. Ont i halsen, snorig och hängig.

När jag hämtade Elias på dagis idag bad jag han att skynda sig lite när vi skulle klä oss eftersom Emil är dålig och jag ville att vi skulle komma ut. Då säger han till en mamma som sitter och klär på sina barn (som turligt nog är en av mina goda vänner) -Vet du, Emil har feber i rumpan, men inte jag. Min rumpa är frisk. Men hur skön är inte grabben lixom? Funderar på om jag ska skaffa en örontermometer kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0