10 år senare

I sommar har jag och Jonas varit tillsammans i 10 år. Många långa år med mot och medgångar. Ibland undrar man vad är det som håller kärleken vid liv? Många gånger ser allt så likadant ut, vardagsrutiner, tvätta, städa, äta, jobba. Men det är väl så för dom flesta och i lördags visa Jonas kärlek, fast på ett annat sätt än en puss eller kram. Det är Lets dance på tv och jag vet att han inte gillar det, han vill hellre se än film. Men han sitter och kollar det med mig förutom en liten promenad till affären. För jag beklagar mig mitt i programet att jag är godissugen. Så han hoppar ur mjukiskläderna, på med jeans och knallar till affären för att köpa lite godis. Sen att han tyckte det var skönt med en promenad är en annan femma. Att han låter mig kolla vad jag vill och handlar åt mig när jag e sugen det är också en sorts kärleksförklaring. För mig är det dessa små medel som betyder mycket. Det är det som gör att man fixar 10 år tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0