Fraktur

Vid 10 tiden igår ringer det från dagis. Elias har ramlat och har ont. Dom märker det direkt eftersom han vanligtvis bara putsar knäna och går vidare i vanliga fall. Jag hämtar honom och ringer vårdguiden. Det blir besök på akuten. Och snälla vänner som vi har skaffat oss erbjöd sig att passa Emil medans vi åker. I såna lägen är det tur att han äter ersättning. Iaf jag och Elias tar tuben och buss till akuten vid KS. Han får komma in, doktorn klämmer och känner. Är inte riktigt säker. Det blir röntgen. Och där konstateras det att han har en liten fraktur på nyckelbenet. Stackars liten. Men han var jätteduktig och det var rätt läkare på rätt plats denna dag. Så nu är vi hemma och vilar, han har ont och gnäller/gråter lite emellanåt men håller modet uppe. Tyvärr fick vi avboka att kalas vi skulle på.

Annars var det typiskt att han gjorde illa sig just igår då det var typ den enda dagen jag hade massa planer. Skulle först till Bvc med Emil, sen möta pappa och luncha i centrum för att tillsist gå på Fonusmöte med pappa om hans begravning. (som för övrigt hon som jobbar på Fonus undra vart pappa hade "frugan", alltså ser jag SÅ gammal ut, eller ser pappa SÅ ung ut? Och vi som är så lika jag och pappa jag trodde ALLA såg att vi är far/dotter). Men vad gör man inte för sina barn?

Nu blir det promenad med Elias i vagn och Emil i bärsjal. Luft måste vi iaf få.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag hamnade här av en slump för nån månad sen. Kan säga att jag fortfarande är "kvar". Gillar att läsa din blogg. Känner igen mig i ditt vardagsliv. Måste fråga dig...ska ni verkligen åka till Egypten nu när det är så oroligt? Läste nyss att det är många länder som nu avråder sina medborgare att resa dit. Många svenska resebolag försäker få hem sin gäster. Vart i Egypten ska ni? -Lina

2011-01-30 @ 16:14:26
Postat av: Tina

Hej Lina! Kul att du läser och känner igen dig =) nää vi stannar hemma, skulle åkt till hurghada men så blir det inte. Vi hoppas hitta en annan resa nu.

2011-01-31 @ 10:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0