Nyår

Årets sista dag firades hemma hos oss. Middag bestående av räkor och avocado till förrätt, dubbelmarinerad oxfile med potatisgratäng till varmrätt och vaniljpannacotta med jordgubbs/limesås till efterrätt. Maten tycker jag själv var väldigt god och jag känner mig nöjd med kvällen. Systrarna Eriksson och syskonen Lööw med deras respektive var alla här. Och så min lilla familj förstås. Vi spenderade kvällen här ätanes, pratandes, och skrattandes till kl var ca 23.30 då satte vi på oss kläder och gick upp till vår bro för att kolla raketer på tolvslaget. Det snöade så mycket så vägarna var helt opogade, en match att ta sig up till bron. Men vi kom upp och vi skålade Gott nytt år i champange på vår bro.

Nyårsdagen börja bra den med. Lugn morgon hemma. Sen gick vi till mamma, fick lite oxfile rester till middag. Lämna Elias som sover kvar där och vi är nu hemma och har det lugn och ro. Imorgon lite sovmorgon. Elias behöver lite semester från oss och vi behöver lite andrum från han. Då är mormor det perfekta stället. Han ber oss gå därifrån och säger att han ska stanna. Mamma berätta precis att han berättar hur mycket han älskar sin mormor så han är i himmelriket min trotsiga fina underbara lilleman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0