Rosvik

I år bodde vi i Rosvik som ligger strax utanför Piteå hos Jonas bonusbror Mattias och Maria och deras barn Hilda 5 år och Isak 3 år. Perfekt ställe för oss, vi bodde i en gäststuga dom har. Och dom hade allt som behövs för att kunna roa barn. Studsmatta, leksaker, sandlåda och barnanpassat med matstol och säng till Emil. Jag och Maria har suttit och snackat och druckit vin på kvällarna efter barnen somnat. Badat, åkt till stan och firat deras Isak som fyllde 3 under tiden vi var där. Dock så hade familjen lite otur då dom en efter en åkte på magsjuka. Alla har varit sängliggande och kräkts. Turligt nog fick ingen i min familj det. Jag tror jag är immun mot magsjuka. Har aldrig haft det i vuxen ålder.

Åkte på lite dagsturer upp till Boden och hälsa på Jonas mormor och morfar. Käka och fika, det är det man gör där. Sen skulle vi träffa Jonas pappa och syster också. Men det har vi inte gjort. Vi fick ingen inbjudan och kände oss inte välkomna så vi åkte hem lite tidigare än beräknat. Ja det blir inte alltid som man tänkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0