Söderöveckan

Hemma en vecka efter lite landethäng. Veckan har varit intensiv, solig, och nonstop action. Men det är ju så det är på vårat land.

Vi kom ut till midsommar. Då var halva släkten och vi där. Alla åkte på måndagen och kvar blev jag och mamma, på onsdag kom nästa gäng. Det är kul och träffa familjen, jag gillar dom alla. Blir annorlunda från när man annars träffas på tex julafton ses man ett par timmar och äter och sen åker alla hem. Nu bor vi alla under samma tak och får umgås på ett annat plan.

Vi har haft tur med vädret, mycket sol och lite blåst, bra så man inte svettas bort. Jag Elias och Emil har badat. Viktigt att flaska när man badar tycker Elias. Mamma flaskar bäst med fötterna. (plaska).

Emil har fått nya tänder och det har varit jobbigt. Sover dåligt, vill inte ha napp inte äta mat. Så en del bära och vakna mycket på nätterna har det också varit.

Elias ÄLSKAR båtar av alla det slag. Kul, det va därför vi åkte utflykt med Storskär, men lite jobbigt också. Pga det har han ett par tillfällen gått ner till sjön själv då det har kommit en båt han vill se. Jag förstår hur han tänker och agerar, han vill se båten på nära håll. Men det är så förbjudet på landet att gå till sjön själv. Så man blir trött i både kropp och knopp.

Men när jag sitter här hemma i förorten och summerar det hela så är jag så väldigt glad att vi har det sommarställe som vi har. Jag har aldrig i hela mitt liv varit hemma en hel sommar. Jag måste få lite skärgård, lite gräs under fötterna, få åka båt, få dricka kaffe på altanen, och sitta med ett glas vin och kolla den enorma underbara solnedgången vid badberget. Få några myggbett, få se mina barn springa nakna på tomten, simma över viken och vinka till storskär på söndagarna. Få meta lite abborre, få komma hem till stan bara för att då längta ut till mitt Söderö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0