Jag vet vad jag vill...

Varför kan jag inte tro högre om mig själv än vad jag gör? Jag vet vad jag vill. Jag vill utvecklas och bli mer självständig. Och det gäller främst i mitt yrkesliv. För det yrke jag har nu stimulerar inte mig för fem öre. Jobbet jag hade mellan Elias och EMil var mer eller mindre det mest trista jag gjort i mitt liv. Så nu har jag börjat kolla utbildningar och lite jobb och det enda jag kommer på mig tänka är -det där kommer jag aldrig in på, eller det där klarar jag aldrig. Äsch det där jobbet kommer jag ändå aldrig lyckas få. Och varför gör jag då så mot mig själv? Jag nervärderar mig själv, varför? Jag vet att jag kan.Jag är duktig på att berömma andra men inte mig själv. Det kanske är dags att börja säga till sig själv JAG ÄR BRA, JAG KAN!!

Jag gick hos en arbetscoach för ett tag sen, ska leta rätt på hennes kort och maila henne och se om hon vill hjälpa mig, hon var duktig. Det var hon som fick mig att tro på mig själv att jag faktiskt kan och vågar plugga.

För nu är det min tur tycker jag. Min och en annan som jag håller kär står på tur nu. Det är våra turer nu!

Vintern och våren kommer, SKA vara början på något nytt för mig!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Vill också plugga. Vet dock inte till vad bara. Vad ska du plugga?

2011-06-22 @ 10:29:48
URL: http://miahelen.blogg.se/
Postat av: Tina

Vet inte, letar och letar... Hoppas på att min fd arbetscoach vill hjälpa mig lite

2011-06-22 @ 10:41:04
Postat av: lina

Har haft samma tanke sätt. Men nu ska jag skita i mina gamla tankar och bli civilekonom. Så är det bara=)

2011-06-22 @ 11:54:23
URL: http://linamarchall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0