En kort feber

Kl 4 imorse hör jag hur Elias gråter i sin säng. Inte vanligt alls. Är det nåt så kommer han in till oss eller så hör man hans ljuva stämma upprepade gånger MAMMMMAAA, MAMMMAA VAKNA! Men inte nu, nu var det annat. Går in till han kramar han och frågar vad som är fel? Mamma jag har ont säger han. Och jag känner hur varm hn är. Tar tempen och konstaterar att han har 39 graders feber. Vatten, alvedon och kramar blir det. 45 minuter senare somnar han om. Vid halv åtta vaknar han igen, SOM OM INGET HÄNT!? Tänkte att han måste ju vara pigg på Alvedon. Snart kommer gnäll, varm, trött... Jag väntar, väntar, väntar INGET! Kan man ha 3 timmars feber, har ju hört om alla barn som har 3 dagars feber. Men inte min son han har 3 timmars feber. Blir förundrad över hur frisk Elias håller sig. Innan nattens lilla rejs så var han senast dålig i augusti. Det var samma sak då. Han blev hängig kräktes, somna, vakna, kräktes igen, somna om för natten och vaknar dan efter som om ingenting hänt. Peppar peppar alltså. Men jag tror jag har ärvt mammas immunförsvar och Elias har ärvt mitt. Vi är aldrig sjuka och det är jag ytterst tacksam över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0