En litens tankar

Ibland undrar jag hur mycket Elias förstår och hänger med, ganska mycket för det mesta. Men HUR mycket? Tex att han inte träffat farmor på länge, tänker han på det? Han pratar inte så mycket om farmor, mer än att hennes katt är hos oss och att han ibland målar en teckning som är till henne. Och nu så har ju Jonas varit borta ett par dagar. Inte så farligt länge, men med tanke på att dom ses varje dag så är det ju ett tag. Nångång när jag pratat med Jonas och frågat om han vill prat har han bara sagt att han inte har tid. I övrigt har vi inte pratat så mycket om hans pappa, mer än att han hälsar på farfar. Men så kommer det, Elias har precis gjort sig klar för natten. Jag har bäddat ner han pussat han god natt och släckt lampan. Precis när jag är på väg att lämna rummet ropar han -Mamma, nu har pappa varit borta bra länge!

Och det bekräfta mina tankar att han e ganska klok min kille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0