Vår resa

Tisdag

Kl 4 på morgonen ringer väckarklockan. Kvart över fem kommer taxin och hämtar oss och vår semester börjar. Äntligen! Mot Arlanda, incheckning och frukost inne på flygplatsen. Kl 7.40 går planet. Hela resan går över förväntan bra. Elias somnar efter maten. Väl framme vid hotellet chekar vi in byter kläder till sommaroutfits och beger oss sen iväg för att äta. Efter maten kollar vi området lite, handlar lite frukost till rummet och tar sen en kväll på rummet. Det tar på krafterna att resa.

Onsdag

Första dan i värmen. Upp, gå till bagarn och köpa mackor till frukost. Ner till receptionen för att träffa researangören och se vad som erbjuds på resan. Sen ger vi oss i väg på en längre upptäcksfärd av Puerto de la Cruz. Vi har en karta, men går lite vilse endå. Elias är underbar och bara går och går och går. Gnäller inte alls. Som belöning får han en glass lite titt som tätt, och så kommer vi att stanna och titta på vågorna som han tycker är så häftigt. Detta var även dagen mamma fyller år så vi avslutar det hela med ett trevligt restaurangbesök.

Torsdag

Idag går vi till nånting som heter havspooler och badar och leker. Det är stora pooler som ligger intill havet som är fyllda med vatten från havet. Det märktes att ingen av oss var direkt vana vid solen, för trots lite moln kommer vi alla hem med röda näsor. Efter badet äter vi glass och utforskar stan lite mer, hittar en lekpark Elias får leka av sig lite i.

Fredag

Idag hade vi via Ving (som vi reste med) bokat en båtutflykt på södra sidan av ön. Bussen kom och hämta oss och frakta ner oss till hamnen där båten vänta. Solsken och lugnt, alldeles underbart. Till en början gick det också bra. Men vi hann inte komma långt ut förrän jag börja känna mig lite svajig. Båten stannar liten stund efter vi åkt. Vi hitta lite delfiner vi kolla på. Sen var den resan körd för min del. Fy fan vad sjösjuk jag blev. Spydde så jag fick kramper i magen. Elias var också gnällig ett tag så jag tror han också kände av sjögången lite. Mamma tog hand om Emil som tur var.

Lördag

Idag gjorde vi en utflykt till en djurpark. Loro Parque heter den, likt Kolmården fast en spansk variant. Dom hade massa papegojor, och fiskar. Delfiner och späckhuggare. Och en vit tiger, men han verkade inte alls må så bra. Han tyckte vi synd om. Men i övrigt en trevlig och barnvänlig park. Elias hade väldigt kul, speciellt i en liten lekhörna dom hade där. Dock blev han trött mot slutet av dagen, och lite gnällig. Så vi missa att kolla in pingvinerna men det går inte att klandra honom, på en semester är det ju mer intensivt än nån annan gång.

Söndag & Måndag

Dom två sista dagarna såg rätt samma lika ut. Frukost hemma, sen hoppade vi i badkläderna och knalla ner till vårt fina poolområde. Bada, sola och njuta av den underbara värmen. Sen upp på rummet, byta om och ner till byn. Lite shopping. Äta mat, glass till lilleman och så uppleva stan helt enkelt. Elias hittade en hoppställning han fick prova, och som han älska. Så denna fick han göra båda kvällarna. Mamma och Elias tog alltid en taxi hem när vi va nere i byn och jag och Emil promenera.

Och så Tisdag igen

Trist men veckan har redan gått och det är dags att åka hem. Vi tar en hotellfrukost denna morgon för att slippa stressa. Men tji fick vi, när vi kommer upp och ska in på rummet igen har vårt lås gått sönder och vi måste få hjälp av vaktmästaren. Men vi lyckas till slut få upp det och komma in på rummet. Packar det sista och bege oss ner till lobbyn å vänta in bussen. Flyget hem gick lika bra den resan.

Summeringen av denna resa är egentligen bara glädje. Emil har varit en drömbäbis att ha med på en resa. Glad hela tiden, sovit mycket och accepterat att det hänt mycket saker och man varit runt runt hela dagarna. Elias, ja det var han jag var mer orolig över men vad var det att oroa sig för? Lilleman har varit en pärla mest hela tiden. Gått jättemycket och varit glad och excalterad över varje ny dag som kommer med nya överaskningar. Det var två kvällar han var lite "svår". Men det är när jag tänker tillbaka på det helt ok, och fullt normalt. Han är 3 år och så mycket som händer för han på en vecka är det inte konstigt att han blir lite överröst med känslor och intryck.
Så jag gör mer en gärna en resa till med mina barn.

TACK MAMMA FÖR DENNA LJUVA SEMSESTERVECKA!