Emils dop 7/5-11

Kl 12 slog klockorna i kyrkan. Efter det gick jag Jonas, Jocke och Micke in med Emil till dopfunten. Prästen döpte Emil och det blev som sagt Micke och Jocke som blev hans faddrar. Familjen och vänner en skara på 31 personer var samlade. Efter dopet samlades vi i vardagsrummet. Jag hade gjort smörgåstårtor, kärleksmums och kakor. Caroline hade bakat en morotskaka och chokladpinnar. Det fikades, skrattades, pratades, och öppnades presenter. Fina presenter fick han också. Mycket fina kläder, sina första snygga Nikeskor. En tavla, sängkläder, en tripp-trapp stol, en ram och en Paddingtonbok. Jag fick mycket bra hjälp i kyrkan så jag slapp stå i köket hela dagen. Är nöjd med dagen och vill tacka alla som kom och var med oss.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0