Medvind

Igår hade jag faktiskt turen på min sida. För ett tag sen hittade jag ett par byxor jag bara älska. Men det lixom ville sig inte med dom. Så igår gick fjärde paret sönder. Fatta, fyra likadana byxor har alla gått sönder på olika ställen fast med liknande fel. Så nu kände jag att det får räcka. Orkar inte hålla på mer, hur mkt jag än gillar dom. Så jag sa att pengarna tack. Och dom gick verkligen sönder på rätt dag. För samtidigt hade jag hitta en klänning jag blev förälskad i. Men eftersom vi har dop och allt denna månad så kände jag att lyx som en ny klänning har jag inte råd med. Men då byxor och klänning kosta på kronan lika mycket så jag bara bytte lixom. Och samtidigt tänkte jag att jag ska ta med en väska jag köpte innan vintern som gått sönder. Hitta såklart inget kvitto (jag som är så noga med att spara kvitton), men kände att det får bära eller brista. När jag kommer säger dom att utan kvitto får jag tillbaka summan som va när väskan reas ut. Så betala 150 och får tillbaka 30. Fine tänkte jag. Bättre än noll jag har ju inge kvitto. Så jag säger att det är ju bättre än inget eftersom jag såg att ni hade samma väska som gått sönder nu fast i annan färg. Och då blir det lite billigare om jag köper den. -Men jaha, så du vill ha den väskan!? Så det slutade med att dom böt väskan till en ny likadan. Skillnaden var inte stor direkt. Den trasiga var i mörkrosa och den nya i röd. Underbart.


Min sommarkärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0