Schlager, Ekerö och lasange

På fredagen efter hämtning åkte jag och barnen till Ekerö. Stanna på middag lite rosevin, babbel och övernattning. Skönt att komma hemifrån lite så man slapp sakna katten så mycket.

På lördagen var det schlagermiddag hemma hos Mia. Tacos till mat, cupcakes till kaffet och Eurovision song contest till kvällen. Trevlig kväll, bra låtar men jag blev så trött efter maten. Delvis för man proppa sig full med godsaker dels för allt som hänt. Men det va så trevligt där så jag kolla klart alla låtarna och gick hem så jag kunde kolla slutrösterna hemma och dyka ner i sängen sen.

Söndagen blev en såsa-i-pyjamas-nästan-hela-dan dag. Elias var för en gång skull lugn och beskedlig. Han kolla Bamse, lekte lite med sina bilar. Satt i soffan och kramades. Så det gav mig möjlighet att bara göra inget. Jonas var iväg och hjälpte pappa med inköp av dator. Till kvällen gick vi hem till mamma och käka lasange. Timmys önskemål. Så söndagen avslutades med familjen på trevligt sätt. 

Hemma är det fortfarande tomt. Speedy undrar vart Sigge är, hon ropar på han. Det är som mamma sa; ser man en svart tröja i soffan så tänker man att kolla där ligger Sigge. För att sen inse att det var ju bara den dumma fula tröjan. Vissa säger att det "bara" var en katt. Dom kan få göra det. För mig var det så mycket mer. Så väldigt mycket mer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0