Mittemellan-kalas

I går firade vi grabbarna med mina tjejer. Emil har fyllt och Elias fyller och för att det inte ska bli alldeles för mycket på dagarna dom fyller så tog vi ett tillfälle så här mittemellan deras födelsedagar. Det bjöds på köttgryta med ris, sallad och vitlöksbröd till middagen och pepparkakcheesescake med lingon till kaffet. I presentern fick Elias lego och Emil en randig pyjamas. Nöjda som få. Elias bygger och bygger, Emil öppnar kartongen pyjamasen låg  och plockar i och ur pyjamasen den hela tiden. Det behövs inte så mycket för att göra en liten kille nöjd. Tjejerna stanna och kolla Så mycket bättre och lekte med kidsen.

Idag söndag starta vi dagen på lågvarv. Barnen va lite trötta efter kalset igår och jag är ju inte fri från min bihåleinflammation än. Vi tog en sen frukost. Elias kolla Disneydags på tvn. Hela familjen lulla runt i pyjamas hela förmiddagen. När förmiddag övergick till eftermiddag gjorde vi oss iordning och åkte hem till mamma. Leka äta och fika. Båda mina bröder kom också så det blev (nästan) hela familjen samlad. Elias tycker så mycket om sina morbröder, sin mormor och sin morfar så lite enkla okomlicerade familjemiddagar är alltid en fullträff.

Men Elias lyckades avsluta helgen lite tokigt. På nåt konstigt sätt lyckades han få in fingrarna och klämma dom bakom en av våra dörrar och han fick inte ut dom. Han skrek i ren panik och smärta på en och samma gång. Blev själv lite skärrad. Tillslut så lyckas Jonas lyfta av dörren och han kommer loss. Han älskar att testa och utforska min lilleman, men va tokigt det kan bli ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0