Vretabesök

I söndags åkte vi hem till pappa. Plocka upp brorsan som även hann på lördagen kalasat lite med sina vänner. Så ett trött men glatt gäng styrde kosan mot Vreta. Pappa ville ha lite hjälp med vinterförvaring av poolen och täcka taket på hans friggebod. Med tanke på att snön har fallit i oktober två år i rad så kändes det rätt akyuellt att fixa det nu. Tänk att man ena helgen kan vara ute i endast en tjocktröja medans man två helger efter måste ha på sig vintekängorna... Fy! Iaf, vi hade en trevlig dag. Elias svansar efter morfar med sina verktyg han plockar i verkstan. Varvat med morbrors-bus.
(Jag tror allvarligt talat inte det går att få en bättre morbror än den mina barn har. Han ÄLSKAR barnen så mycket att jag blir så varm och glad inombords. Allt han gör för Elias gör han för att han själv vill. Det är aldrig så att jag ber han ta med sig E och leka. Utan han plockar upp han och går, hoppar studsmatta, åker karuseller trots att han blir illamående, jagar och busar trots att han är trött och bakis... Ja han är den bästa helt enkelt)
Efter bus och arbete gick vi in och fixa middag.

Sen var söndagen slut och det var dags för hemfärd. På väg hem var det vägarbeten och vi blev stillastående till och från, inget oss emot då vi spela word fued i massor.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0