Dop

I lördags var det dags för dop. Jag och grabbarna går upp och möter systrarna Lööw i centrum. En burgare till lunch och sen vidare mot kyrkan där resten av gänget står och väntar. Vi går in strax före tolv och sätter oss. Kl tolv slår kyrkklockorna och det var dags för Milia Helen Becker Malmbergs dop. Hon skötte sig exemplariskt. Somna i famnen på Mia. Vakna när prästen hällde vatten över huvudet på henne bara.

Mina barn skötte sig bra dom med. Emil satt hos Annika och Jessica. Han snacka lite med sig själv innan han somna i famnen på Annika. Elias satt hos mig. Han var tyst men hade väldigt svårt att sitta still. Men han klara det bra ändå. Efteråt var det dags för fika och det var inte lite fika att tillgå. Kakor i det oändliga. Mycket gott var det.

Efter dopet gick vi hem. Jag som aldrig får huvudvärk fick en rejäl omgång. Bädda ner mig i sängen en timme och knapra migränpiller. Kände mig lite bättre sen så upp och byta om och ut igen. Nina har fyllt år så hon hade bjudit in några tjejer på middag och vin. Väldigt god mat som vanligt. Snittar, paj, sallad, ostar och kladdkaka till efterrätt. Alldeles lagom perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0