Bortskämd

,I onsdags åkte Jonas och Elias till Skåne för att hälsa på farmor Annett. Kvar blev jag och Emil. Skönt med lite semester från halva familjen faktiskt. Lite svängrum. Så onsdagsmiddag för Emil och mamma blev fil och flingor. Kändes lite lyxigt att slippa laga mat för en gång skull. Det som ställde till det lite nu för mig var morgnarna . Jonas lämnar vanligtvis till 7.30 och jag går vid 8. Hur skulle jag göra nu? Lämna till åtta låter ju rimligast men det blir sånt merjobb och bök om han ska äta hemma. Så hur löste jag detta då? Jo jag lämna till frukost och blev sen bjuden hem till bästa Caroline på frukost. Då vi båda börjar kl nio och går av stationerna efter varandra föll det sig perfekt med en frukost och sen sällskap på tunnelbanan.

Och sen på torsdagen kom Jocke över med thaimat. Jag slapp laga mat och fick sällskap under kvällen. Underbart!

Fredagskväll kände jag att nu är det dags för lite matlagning ändå. Slog på stort och laga rödvinsås, risotto och kött. Men det känns lite beiget och äta detta själv. Så jag bjöd in Nicole och systrarna Lööw. Mer sällskap, härligt sällskap! Systrarna gick vid tio, men Nicole satt kvar till ett på natten. Vi pimpla vin och prata ikapp om allt vi missat på senaste tiden. Underbart!

Å så blev det lördag. Mamma jag å Emil packa ihop oss å tog en dag på stan. Skojakt till mamma var det som var aktuellt. Men som vanligt är det mamma som kommer hem med minst saker och vi andra med fyllda påsar. Visst hittade mamma ett par fina skor hon köpte. Men även Emil fick sig ett par skor, en boll och en snöplog. Jag själv fick en ljuvlig sommarklänning och ett par efterlängtade solglasögon. Även lunch bjöds det på. Till eftermiddagen var vi helt slut alla tre så vi tog tunnelbanan hem och gick åt varsitt håll. Mamma till sin sköna soffa, vi till våran. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Tack snällasnälla  mamma! Jag uppskattar det du gör för mig och mina barn helt otroligt mycket!

Tack fina familjen och vänner för att ni hjälpte mig och Emil och fylla våra ensamma dagar. Ni är älskade och uppskattade hela bunten.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Tack för en helt underbar fredagskväll gumman =)

Hade riktigt mysigt <3

2012-04-25 @ 08:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0