Bortskämd

Idag åkte jag med mamma och lilleman på en liten utflykt till Barkarby. Eftersom Elias tycker det är kul med kommunala färdmedel åkte vi buss och pendeltåg dit. Han var glad att få komma iväg lite utan lillbrorsan som annars är duktig på att ta mycket uppmärksamhet.

Vi hinner bara komma utanför porten hemma så börjar han med å snubbla i backen för han är så ivrig och "hoppig". Men det var bara att skaka av dammet från brallorna å ge sig av. Litet skrubbsår på knäna skulle inte stoppa lilleman. När vi kom fram började vi med ett besök på Toys r us. Han var i himlen. Mormor hans sa att han fick välja en leksak, svårt värre. (fanns mycket han ville ha som jag sa direkt nej till, fy vad vissa leksaker kostar) Efter en lång stunds velande och sökande gick han därifrån med ett par riddare.

Nu skulle vi vidare, fortfarande med samma energi så vad händer? Jo han hoppar i backen igen. Denna gången går byxorna sönder. SÅ det fick bli ett spontanbesök på klädaffären och nya byxor. Efter det var vi alla hungriga. Och köttbullar på den blå affären var nu högaktuellt. Efter en sen lunch på ikea tog vi ett varv i butiken. Elias hittade en nattlampa som lyser i olika färger han fick. Själv plocka jag på mig lite tavlor, lister och lampor jag suktat efter. När vi var klara hämtade Jons upp oss. Vi lämna av mamma hemma och åkte till lill-brorsan på en kaffe.

Tack snälla mamma för idag. Trots att du skämmer bort Elias till max så uppskattar han verkligen sakerna han får. All kärlek till dig!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett rent nöje!

2012-04-02 @ 08:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0