Flytt!

Nu har det gått en vecka och det verkar som den veckan har flytit på hur bra som helst.

Jo för en vecka sen flyttade Missan till min klasskompis Anton. Han har kommit tillbaka till Stockholm efter att han bott i London flera år. Å nu ville han ha lite sällskap. Ja sa att jag hade två katter hemma det var bara att vraka å välja. Och det var Missan han ville ha. En rund gammal tant som är rätt lugn och mysig. Perfekt tyckte han. Nån som ligger på en stol brevid honom på balkongen om somrarna när han tar ett glas vin kände han skulle vara en passande katt för honom. Då var valet ganska solkart, han behövde en Missan. Speedan fick stanna kvar hos oss.

Från början sa jag att jag vägrade göra mig av med Missan. Men nu när hon får komma till en människa som skämmer bort henne så mycket som Anton gör och hon får leva ett liv utan att vara på sin vakt hela tiden så var valet lätt. Jag fick lägga undan mina egna känslor och göra det bästa för katten helt enkelt. Och jag vet att hon har det bra, jag har fått flera rapporter om räkfrossa-kvällar och krabbgodisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0