Fy mig

Ingen update ring på över en vecka. Inte ok. Det har ju faktiskt hänt ganska mycket under den gångna veckan. Efter påskhelgen hade ju jag påsklov. Men så mycket lov var det inte. Påtisdagen var jag i blombtiken jag praktiserade i. Det är nämnligen så att jag fick den stora äran att fixa blommorna som skulle vara till mormors begravning. Var där hela dagen och fixade. Sen åkte jag och budkillen till kapellet och lämna av blommorna i kylen. Blev så otroligt nöjd med blommorna, den vackraste en fin droppformad dekoration som låg på kistan. En dekoration med mörkt röda germini och rosor, murfröna och lite brudslöja. Till det en bukett med lite ljusare pastellfärger som kontrast till den mörka fina dekorationen.

På onsdagen var det dags för begravning. Kl 10 i Råcksta kapellet. Alla inbjudna från familjen kom. En fin familjär tillställning. Efteråt åkte vi ut till moster Nina på Ekerö där vi fikade smörgåstårta och kaffe med kakor. Väldigt trevligt, fint men samtidigt väldigt tungt i hjärta och själ. Min mormor var en underbar mormor jag har så fina minnen från henne från min barndom. Att få sova hos mormor var en höjdpunkt för mig. Vila i lugn och ro nu mormor. Slipper smärtan som plågade dig så i slutet. Jag saknar dig av hela mitt hjärta och själ men jag vet att du har det bättre nu.

Torsdagen var min vilodag. Det behövdes verkligen, begravningen och allt jobb innan med blommorna tog på krafterna. Mer än jag trodde. Blev en lunch med Nicole i centrum. Sen bara slappt. Fredagen var det massa pappersarbete som stod på schemat. Och så fort var ett lov till ända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0