Prov

Nu är det dags för avslut i den andra kursen. Och den här känns så mycket jobbigare än den första. För nu är det ett helt vanligt prov som ska skrivas på papper. Innan har vi gjort praktiska prov och det är ju det jag tycker om, att göra saker praktiskt. Men nu är det ett prov som det ska läsas till, pluggas inför. Och jag tycker det är svårt. Speciellt när ämnet/kursen inte är min största favorit. Kultur och stilhistoria heter kursen. Den är kul och intressant till viss del, men det är svårt när jag tex ska kunna urskilja möbler som är antingen barock eller rokoko. Eller det att jag ska kunna veta vilka blommor som var populära under renässansen. Men det är inte kört lopp än. Efter vi gjort teoriprovet ska vi även göra ett praktiskt prov. Så jag håller tummarna att jag klarar mig något sånär imorgon, och sen att det går bättre på praktiska uppgiften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0