Upprörd

Två saker idag fick mig som förälder att rynka på näsan. Det första är när jag imorse läser Metro om mamman som bjuder sin 3 åriga son på öl och cigaretter. Samtidigt som mammans vän fotar detta. Hur faan är man funtad när man gör detta mot ett litet barn?

Sen det andra är när jag hämtar barnen på dagis. Väldigt ofta träffar jag en annan mamma som hämtar sina ungar som är i samma åldrar som mina. VARJE DAG innan dom ens har kommit ut från dagis lokaler ger hon barnen godis och saft. Det är tablettaskar, lösgodis i påse, kexchoklad, saft eller liknande. Detta får barnen på daglig basis. Hennes ursäkt är att hon får inte med sig barnen därifrån annars.

Nä inget av detta är okej i mina ögon, licens på föräldraskap kanske? Ingen är perfekt men det finns gränser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0