Vaktparaden

Förra helgen när vi var i stan fick Emil en snöplog av mamma. Å den gick ju sönder i princip direkt vi tog upp den. Emil älska din bil så när vi kommer hem tänkte jag bara gå upp på br och byta den. Visa sig att den finns barakvar inne i stan. Så jag bestämmer mig för att åka tillbaka helgen efter, vilket var igår. När mamma hörde att jag skulle åka fråga hon om jag skulle åka själv och det var ju tanken. Hon erbjöd sig å sällskapa mig å det är ju alltid trevligt. Fredagskväll smsa jag mamma å fråga om tider, hon svarar fråga om inga barn skulle med?! Nä det var ju inte tanken sa jag eftersom jag skulle vidare till Ekerö efter besöket i stan. Mamma undra då om jag inte kunde tänka om lite å ta med lilleman då vaktparaden skulle gå av stapeln. Så sagt och gjort tog jag med mig lilleman å vi åkte in till kajen vid slottet och kollar in vaktparaden som kommer förbi på hästarna. Elias tyckte det varväldigt häftigt och ville gärna se mer av det hela. Efter vaktparaden var vi hungriga så en lunch var absolut att rekommendera. Vi hitta ett ställe i krokarna där vi satte oss och åt. Efter maten gick vi till br, bytte bil och så fick Elias lite nya riddare till sin samling. Sen lite mer shopping innan det var dags för mamma och Elias att åka hem. Han gnällde lite i slutet att han ville åka hem men när han väl skulle få åka ville han inte. alls lämna mig. Min underbara lilla kärlek. Kände mig lite elak som tvinga iväg han hem när jag själv stanna i stan. Han ville ju så gärna stanna med mig. Men jag vet att han var i goda händer, han var ju med sin mormor. Och så var han trött, han hade somnat med ett dom satte sig på tunnelbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0