Storröj!

I torsdags kom Jonas mormor ner till Stockholm. Nu var det dags för det stora projektet röja lägenhet. Annettes lägenhet som har stått tom i över ett år ska ses över. Så Jonas tog ledigt från jobbet och dom satte igång. Och vi insåg ganska fort att detta var ett evighetsgöra. Så mycket saker hon har samlat på sig. Det är till bredden fullt i varenda låda, skåp, hylla du kan hitta. Det är kartonger och säckar ÖVERALLT! Torsdag och fredagen har jag mest stått för matlagning och barnpassning. Lördagen var Elias hos mormor sin och sov kvar. Emil fick vara med oss och jobba då. Även Annettes moster Karin har varit med och igår kom min bror och hjälpte till och bar. Sen till middagsdags så åkte jag Jonas, gammelmormor och Emil till Ikea. Vi skulle välja ut nya möbler till Anette hon ska få i sitt nya boende. Vi tänker, nytt liv, nystart, nytt möblemang. Så gammelmormor peka ut möbler (jag höll mig mest i bakgrunden). Det beställer vi sen på nätet och så får hon hem det till sitt nya boende i Skåne. Sen åt vi middag och åkte hem. Idag är det fortsättning som följer. Båda mina bröder kommer med och hjälper till och bär. Elias är kvar hos mormor på förmiddagen. Sen kör Jonas och jag över barnen till Sofia och Jonas, där dom ska få leka lite och bli gödda med mat. Helt underbart då får vi några effektiva timmar som vi förhoppningsvis kan bli klara på. Vore så underbart skönt om vi kunde avsluta allt detta denna helg. På måndag kommer det en bil från läkarmissionen som hämtar det vi skänker dit. Sen åker gammelmormor hem till norr och på tisdag är Jonas tillbaka på jobbet. Då skulle jag vilja stänga boken och avsluta det kapitlet som har legat och gnagt i över ett år. Vilken frihet och vilken bra start på denna vår va?!?

Kommentarer
Postat av: Lina

Läser din blogg då och då. Kom in här för några år sen och jag är kvar. Hur mår din svärmor idag? Minns att du skrev om den hemska olyckan. Kan hon prata och gå? Tack för en fin blogg.

2012-02-27 @ 11:09:58
Postat av: Tina

Tack för fina orden. Hon mår okej efter omständighterena. Hon har en allvarlig hjärnskada. Hon sitter i rullstol och är beroende av dygnet runt vård. Kan göra sig förstådd i talet men kan inte prata i större omfång. Hon kan äta, kamma sig, ta sig fram korta sträckor med rullstolen.

2012-02-27 @ 14:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0