Dags för nytt år

Så var 2011 till ända. Överlag har 2011 för mig varit ett år som dragit mned sig ganska mycket känslor. Mestadels dåliga känslor. Olyckor, död och annat hemskt. Samtidigt har det varit året jag åkte utomlands första gången med mina barn. Och jag gav mig själv en väldigt speciell julklapp. Så det har varit mycket blandade känslor och upplevelser detta år har bjudit på.

Året avslutades iaf på bästa sätt. Middag hemma hos Fuat och Jessica. Jag och Elias åkte dit vid tre. Jag, Annika och Jessica skulle förbereda maten. Räkcoktail till förrätt. Dubbelmarinerad oxfile till varmrätt och pannacotta med jordgubbsås avslutades det hela med. Det roliga med denna meny visade sig att det var en ren kopia på föregående årets meny. Måste varit ett vinnande koncept då det var lika uppskattat iår.

Vid sju kom resten av folket. Det var min familj, Jessica, Fuat, Annika, Josef, Nicole, Antohny, Natalie och hennes kompis. Förräten dukades fram och vi avnjöt en trerätters. Efter maten drog sig Natalie och hennes vän vidare. Vi andra slog oss ner i soffan och snacka, lekte med kidsen och spela wii. Barnen hade verkligen kul och det var ett alldeles perfekt tempo. Vi drack lite drinkar och plocka godis i skålarna men höll det ändå på en väldigt städad nivå. Strax före tolv drog sig Nicole och Anthony hem. Vi andra klädde på oss och gick ner till vattnet för att kolla på smällare. Otroligt nog höll sig båda barnen vakna vid tolvslaget. Vid skåla i bubbel och kolla på när den svarta himlen färgades i regnbågens alla färger.

Vi gick tillbaka till Jessica, lyssnade på musik, pratade och plocka fram ost och kex. Båda barnen hade slocknat vid det här laget. Vi satt kvar ca två timmar för att sen bege oss hemåt trötta glada och nöjda med hur vi avslutade/påbörjade årsskiftet.

GOTT NYTT ÅR!

 (bilder kommer i ett annat inlägg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0