Mycket överallt

Skolan har kommit igång. Det är kul, superkul! Det enda som är vad ska jag säga mindre kul är läxläsning. Har lite svårt att koncentrera mig hemma och förstå vad jag faktiskt läser. Men jag hoppas och tror att det kommer ge med sig. Det är så mycket jag inte är van vid. Att gå upp på morgonen är jag ju van vid sen flera år, men det är grejjen att gå upp på morgonen klä på sig och gå och inte vara hemma igen förräns 16.30

Och eftersom man vill ha kontroll på allt så blir det mycket. Att lägga fram barnens kläder så jag vet att det bara är att klä på dom på morgonen, att röjja undan disk, kläder och liknande. Att få en stund vid datan, hinna duscha, se iaf ett tv-program och sen plugga lite också. Ja det är mycket jag inte är van vid så jag har varit så helt galet trött i huvudet denna vecka. Läraren gav oss ledigt idag för att rodda upp allt hemma, se till så vi har böcker, pennor, ringa csn eller vad det nu kan tänkas vara. Det gjorde gott kan jag säga.

Jonas skolar in Emil på dagis så ja fick förmiddagen helt för mig själv och det gjorde gott. Emil har det underbart på dagis. Så redan imorgon ska Jonas lämna han och gå hem. Ska bli spännane och höra hur denna dag går.

Nu lite mer läxa innan snarklådan hägrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0