Rubbad sömn

Äntligen är fredagen här. Nu har man kommit till det stadiet där fredagen är veckans höjdpunkt. Trots att man somnar kl nio i soffan helt utmattad efter veckan som varit.

Och nog vill jag påstå att jag är rätt utmattad. Emil sover sämre än nånsin på nätterna. Han vaknar i snitt varannan timme. Och det är nästan man tror han drömmer mardrömmar eller nåt för han skriker när han vaknar, det enda som hjälper är en flaska mjölk. Ungen kramar hellre en nappflaska med mjölk samtidigt som han pillar sig själv i håret än kommer upp och kramas med sin mamma. Så utvilad varje morgon kan jag faktiskt inte påstå att jag är.

Men upp kommer jag varje morgon än så länge. Skolan är väldigt intressant och rolig. Teori blandat med praktik så det blir aldrig enformigt. Dock har vi inte kommit igång riktigt med prov och läxförhör än. Och det är väl det som alltid har varit min svaghet, vi får se hur det ter sig med det så här tio år senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0