Sjukstuga!

Ja men herregud dagarna bara försvinner och jag hänger inte alls med. Fredagen var det skoldag igen. Efter skolan träffa jag upp familjen och så åkte vi och handla mat. Hem, laga, mat, packa upp kassarna och sen äta. Tog ett glas vin. Bada barnen, natta dom och sen skulle jag å Jonas bädda ner oss i soffan och kolla film. Jägarna 2 stod på menyn. Jo tjena, Jonas såg den. Jag med i fem minuter. Sen sov jag gott resten av kvällen.

I lördags åkte vi först hem till min mormor. 82 års kalas med tjocka släkten, sen hem och förbereda tjej/födelsedagsmiddag. Elias var lite off, men annars inget konstigt. Tjejerna börjar trilla in vid sextiden och vi sätter oss och äter. Elias vill inte ha alls utan går och lägger sig i sin säng. Kvällen fortskrider, väldigt trevligt. Efter ett tag ropar Elias ynkligt på mig. Jag går in och ser att han har kräkts. Jaha, febern är kommen. Men det går bra. Jag rensar upp hans säng och han lägger sig i soffan hos alla tjejer och somnar om gott. Emil och Milia håller låda hela kvällen. Summering av kvällen är bara positivt. Trots Elias insjuknande blev det en underbar kväll med bästa vänner. Och som grädde på moset blev det lite bebismys med lilla Aiden också.

Söndagen kommer och vi gör INGET mer än att Jonas tvättar i tvättstugan och jag går till Coopen och handlar lite. Elias har 40 graders feber hela dagen och kliver inte ens ur sängen en enda gång. Knappt att han ens är vaken. Han gnyr lite, dricker lite vatten och somnar om.

Så idag var det dags för Emil att gå själv till dagis eftersom brorsan är sjuk. Jag lämnar honom till nio. Beger mig lite stressigt till skolan. Vid lunch ringer mobilen. Det står Klisterburken på displayen. -Ja hejsan! Emil har tyvärr blivit dålig. Han har feber. Jaha!?! Så Jonas får springa fram och tillbaka och hämta hem en till sjukling. Så nu har vi feberfest här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0